poniedziałek, 28 września 2015

Jesienne rabaty

Jak już wspominałam, na moich rabatkach jesienią zaczyna się prawdziwy festiwal barw. Uwielbiam aranżacje z pozornym nieładem, przypadkowością, na których roślinki nie rosną niczym w szkółce, grzecznie, kwiatuszek obok kwiatuszka. Jesienne byliny cudownie się do takich aranżacji nadają, rosną u mnie bujnie i tworzą romantyczny klimat, taki,o jaki mi chodzi. Jestem bardzo zadowolona z efektów, które uzyskałam tym razem.

Jakie byliny sadzić jesienią? Moje ulubione to:

Begonie - kolorowe i eleganckie. Nadają rabatkom imponującego wyglądu

ogrody mikołów

Rozchodniki - niegdyś wykorzystywane niemal wyłącznie na skalniakach, teraz pysznią się na rabatach, także moich.

ogrody mikołów

Aksamitki - charakteryzują się długim i mocnym kwitnieniem. Mają jesienne kolory - i są przeurocze.

ogrody mikołów

Dalie - do wyboru wiele kolorów i kształtów kwiatostanu

ogrody mikołów

Rudbekie - osiągają dość wysokie rozmiary, pięknie kontrastują z innymi roślinami, kwiatami i niskimi krzewami, a jak już powiedziałam, lubię kontrasty i nieporządek.

ogrody mikołów

Ciągle się uczę, jednak powoli zaczynam rozumieć, czym jest aranżacja i jakimi prawami rządzą się jesienią ogrody. Mikołów i Ogród Botaniczny, w którym pracowałam jako wolontariuszka, wskazały mi drogę. Teraz we własnym ogrodzie próbuje wykorzystać to, co podpatrzyłam, ciągle uczę się nowych rzeczy i inspiruję się zdjęciami pięknych ogrodów w stylu angielskim. Ostatnio spodobały mi się bardzo fontanny z kamienia i rzeźby ogrodowe, ale to raczej nie do mojego ogródka... Może kiedyś :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz